Algemene Voorwaarden – Van Eijk Interieur

Versie april 2025

Van Eijk Interieur is een CBW-erkend bedrijf. Dat betekent dat wij werken volgens de voorwaarden die zijn opgesteld door de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW), wat u als consument extra zekerheden biedt. Hieronder vindt u onze algemene voorwaarden, inclusief een verwijzing naar de CBW-erkende voorwaarden die van toepassing zijn op al onze maatwerk stofferingen.

1. Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten, leveringen en diensten van Van Eijk Interieur met betrekking tot stofferingswerkzaamheden, waaronder het leveren en plaatsen van gordijnen, vloerbekleding, raamdecoratie en andere maatwerk stofferingen.

2. CBW-Erkenning

Wij zijn aangesloten bij het CBW (Centrale Branchevereniging Wonen). Op al onze overeenkomsten met consumenten zijn de CBW-erkende voorwaarden voor de woonbranche (retail) van toepassing. Deze voorwaarden bieden duidelijke regels over aanbetaling, levertijden, annulering, garantie en klachtenafhandeling.

Een overzicht van deze voorwaarden kunt u vinden op de website van CBW:
👉 www.cbw-erkend.nl/consumentenvoorwaarden

Een papieren exemplaar is op verzoek beschikbaar in onze showroom.

3. Maatwerk en aanbetalingen

Bij maatwerk stofferingen geldt dat producten speciaal voor u op maat worden gemaakt. Conform de CBW-voorwaarden vragen wij bij maatwerk een aanbetaling van maximaal 25% van het aankoopbedrag, tenzij anders overeengekomen.

4. Levertijden

Wij doen ons uiterste best om de afgesproken levertijden na te komen. Indien levering door omstandigheden vertraagd is, informeren wij u tijdig. CBW-voorwaarden geven u bij ernstige vertragingen duidelijke rechten, waaronder de mogelijkheid tot kosteloze annulering onder bepaalde voorwaarden.

5. Garantie

Op onze producten en werkzaamheden geldt de garantie zoals vastgelegd in de CBW-voorwaarden. Dit betekent o.a. minimaal 2 jaar garantie op materialen en constructiefouten, mits er sprake is van normaal gebruik.

6. Klachten

Heeft u een klacht over een product of onze dienstverlening? Laat het ons weten. Wij lossen dit graag in goed overleg met u op. Komt u er met ons niet uit, dan kunt u gebruik maken van de geschillenregeling zoals die door de CBW is opgesteld.